Hotels bieden naast best available rate ook gratis extra’s aan zakenreizigers

Steeds meer hotels met gratis internet

Utrecht, 20 februari 2013 – BCD Travel, marktleider in zakenreismanagement in de Benelux, signaleert dat veel hotels naast een ‘best available rate’ ook extra’s aanbieden aan zakenreizigers die via een zakenreisbureau boeken. Die extra’s omvatten diensten als ontbijt, luchthaventransfers of parking.

Advito, expert op het gebied van zakenreizen, spoorde in zijn Industry Forecast voor 2012 hotels wereldwijd al aan een oplossing te zoeken voor de groeiende frustratie bij zakenreizigers over de extra kosten voor parking, ontbijt, WiFi, etc. Uit een onderzoek van Hotels.com van vorig jaar bleek ook dat voor 38 procent van de reizigers bijvoorbeeld gratis WiFi in het hotel een must is.

De 40.000 hotels wereldwijd die deelnemen aan het BCD Travel Hotel Program bieden hun „best available rate‟ aan zakenreizigers die via BCD Travel boeken. Uit een recente analyse blijkt nu dat veel hotels ook extra gratis diensten aanbieden, waardoor bedrijven verder kunnen besparen op de totale kost van hun zakenreis.

Van alle hotels opgenomen in het programma biedt:

• 61 procent gratis toegang tot internet (breedband)
  • 58 procent gratis Wifi
  • 50 procent gratis ontbijt
  • 52 procent gratis parking
  • 65 procent gratis toegang tot de fitness-faciliteiten.

“Bij de boeking van een overnachting tijdens een zakenreis, wordt heel vaak gekeken naar de prijs per nacht per kamer. BCD Travel werkt al lang samen met de hotels om ervoor te zorgen dat we onze klanten voor het gewenste hotel de best mogelijke prijs kunnen aanbieden. De frustratie van de zakenreiziger is dan ook groot als hij bij aankomst merkt te moeten bijbetalen voor diensten die voor hem essentieel zijn. Het is goed om vast te stellen dat hotels ook voor het gratis aanbieden van die diensten meer en meer openstaan in de onderhandelingen”, zegt Diederik Banken, Vice-President Commercial voor de Benelux bij BCD Travel. De vergelijking met de cijfers van vorig jaar bevestigt deze trend: zo is het aantal hotels dat gratis internet aanbiedt gestegen met 10 procent.

Over BCD Travel