BCD Travel investeert in aandelen partner Dubai

Eigendomsbelang verstevigt positie in snel groeiend Midden-Oosten

Utrecht, 27 februari 2013 – BCD Travel heeft een minderheidsbelang genomen in een van de leidende zakenreisbureaus en tevens bestaande partner in Dubai.

De partner in Dubai opereert al langer onder de naam BCD Travel LCC. Met een jaaromzet van 57 miljoen dollar, is LCC marktleider in de reisindustrie in de Verenigde Arabische Emiraten. Naast 3 vestigingen in Dubai hebben ze ook interne reisadviseurs bij enkele grote klanten. “De laatste jaren heeft het Midden-Oosten een sterke en stabiele economie laten zien”, zegt Joop Drechsel, CEO van BCD Travel. “Door deze investering versterken we onze dienstverlening in deze regio. Het is een natuurlijke verdieping van de samenwerking met deze partner, die al veel van onze top multinationale klanten bedient.”

Khalid Al Rostamani, vice-voorzitter van de AW Rostamani Group, heeft het merendeel van de resterende aandelen in handen. De AWR groep is een van de grootste en oudste familiebedrijven in de Verenigde Arabische Emiraten. “Een hechte samenwerking is noodzakelijk om flexibel en efficiënt te kunnen reageren op de huidige snelle veranderingen in de markt, technologie en klantbehoeften”, zegt Khalid Al Rostamani, die ook voorzitter is van LCC in Dubai. “Een dergelijke samenwerking heeft eerder al veel succes opgeleverd voor andere activiteiten in de groep. Onze samenwerking met BCD Travel heeft zich al succesvol bewezen. We zullen samen blijven focussen op het bijdragen aan het zakelijk succes van onze klanten, en een uitstekende en constante service aan hun reizigers bieden.”

Over BCD Travel